Friday 22 March 2013

Kesan Pengambilan Kolagen Rumpai Laut Terhadap Wanita Mengandung & Menyusu



Ada pelanggan saya yang bertanya "Saya sedang hamil, bolehkah saya mengambil kolagen rumpai laut? ada apa-apa kesan tak?"

Soalan ini sangat kerap saya terima. Saya Faham, bagi wanita mengandung atau lepas bersalin, tentulah perlu menjaga pemakanan mereka.

JAWAPANNYA ialah wanita mengandung dan menyusu boleh amalkan pemgambilan kolagen rumpai laut (PMC) dan sangat-sangat digalakkan lagi mengambil PMC untuk dapatkan nutrisi tambahan sambil menyihatkan badan dan mencantikkan diri. Malahan ia akan mencantikkan kulit bayi anda. (seeloknya 4 bulan ke atas)


Ibu-ibu yang mengandung atau menyusukan mempunyai keperluan yang lebih tinggi bagi iodin sebagai mereka mesti membekalkan kedua-dua mereka sendiri dan anak-anak mereka. Linus Pauling Institute mengesyorkan 220 mcg iodin setiap hari semasa mengandung dan 290 mcg sehari semasa penyusuan. Jumlah ini mungkin berbeza bergantung kepada kesihatan anda dan kesihatan anak anda. Pembekal penjagaan kesihatan anda boleh menyediakan anda dengan cadangan tertentu.

Semoga jawapan jawapan ini menambah menghilangkan kegusaran anda untuk mengamalkan PMC.


Harga : RM15 Per 100 gram, penghantaran percuma ke semenanjung
Untuk belian pukal 1kg, 2kg, 3kg dan ke atas, hubungi di sini